Barcelona Tech City i la UPC s’uneixen per reforçar l’ecosistema tecnològic i digital a Barcelona

Barcelona, 10 de juny de 2020. – Barcelona Tech City (BTC) i la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) han signat, recentment, un conveni de col·laboració amb la finalitat de promoure conjuntament la generació d’un ecosistema tecnològic i digital a la ciutat de Barcelona, posant el focus en els àmbits del talent, la innovació i l’emprenedoria, i la transferència de coneixement i tecnologia.

Les dues entitats posaran en contacte les seves xarxes d’emprenedors, fomentant, així, l’economia col·laborativa entre els estudiants, alumni, investigadors, i empreses incubades a la UPC, i les empreses ubicades a BTC. En aquest sentit, BTC crearà un espai d’incubació d’empreses als edificis Pier 01 i Pier 03, situats al Palau de Mar de Barcelona, on facilitarà als emprenedors de les dues comunitats l’accés a les activitats de networking i serveis de Barcelona Tech City, que representa més d’un miler d’empreses dels sectors digital i tecnològic amb base a Barcelona. En aquests espais, estudiants, alumni i personal investigador emprenedor de la UPC podran desenvolupar la seva idea de negoci, prèvia  selecció dels projectes per part de la Universitat i BTC.  La UPC és la primera universitat catalana que estableix un acord d’aquest tipus amb BTC i la voluntat és estendre-ho a d’altres universitats.

La UPC, que a través d’aquest conveni esdevé soci tecnològic de referència per a BTC, oferirà itineraris formatius en emprenedoria, sessions de mentoria, trobades i activitats de networking a les empreses allotjades en el hub tecnològic de BTC. Així mateix, donarà a conèixer la seva potencialitat tecnològica a les empreses ubicades a l’Associació, canalitzant les necessitats tecnològiques d’aquestes a través del Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT UPC) amb la finalitat de facilitar la transferència de tecnologia i coneixement de la Universitat.

Aquesta nova aliança se suma a la tasca que des de fa anys desenvolupa la UPC per fomentar la innovació i donar suport al talent emprenedor d’estudiants, titulats i personal docent i investigador. Fins ara, la Universitat ha impulsat 95 projectes empresarials a través dels seus espais Emprèn UPC situats als diferents campus territorials, d’on han sorgit 25 empreses, creades amb la participació de 240 estudiants i persones titulades.

Per al rector de la UPC, Francesc Torres, “aquest acord connecta d’una manera molt directa el coneixement, el talent, la innovació i l’esperit emprenedor que neix a la Universitat amb el sector empresarial més innovador i creatiu que es concentra en el BTC, per tal de fer créixer les idees, desenvolupar la idea de negoci i crear empresa i activitat econòmica, i en definitiva ocupació. És precisament en aquest context de pandèmia que estem patint, quan veiem més necessari que mai fomentar la creació d’empreses de base tecnològica que permetin fer créixer el teixit empresarial del país per fer front a la greu crisi econòmica que ens ve a sobre, i que ja esta fent estralls en el sector serveis, i en menor mesura en el sector industrial i productiu. Les universitats que compten amb estudis de ciències de la salut i que disposen d’hospitals universitaris han donat resposta a la crisi de la COVID-19 des del vessant de la recerca biomèdica i assistencial. Des de la UPC estem donant resposta des de l’àmbit de la tecnologia aplicada a l’entorn sanitari i assistencial, però també ajudant a revitalitzar el sector industrial i productiu, i aquest acord amb BTC va en aquesta línia”.

Francesc Torres afegeix: “La UPC no podia ser aliena ni deixar de col·laborar amb aquest focus de talent i d’innovació en que s’ha convertit BTC, i aquest conveni ens permetrà, tal com deia, connectar l’oferta i la demanda de tecnologia i posar en contacte les empreses incubades pels nostres estudiants en els espais Emprèn UPC amb les corporates i els inversors que saben que a la Universitat trobaran el talent que la nostra societat, avui més que mai, necessita”.

Segons el director general de Barcelona Tech City, Miquel Martí, “Col·laborar amb la UPC suposa d’una banda, aportar a l’ecosistema tecnològic una gran font de talent i innovació necessària perquè les empreses de Barcelona Tech City i de l’ecosistema prosperin i creixin qualitativament. De l’altre, volem contribuir a acostar el sector empresarial a universitats i centres de recerca per tal d’aconseguir un major número de productes i serveis derivats del gran coneixement que es genera a la nostra acadèmia. Gràcies a l’acord amb la universitat, tenim la capacitat de sumar ambdues xarxes i potenciar una economia col·laborativa entre les empreses i partners de l’Associació i els estudiants, centres de recerca i departaments de la UPC. Ara més que mai, és essencial impulsar el talent i fer-lo créixer per crear noves sinergies que sumin a la societat.”

————

Sobre la UPC

La UPC és una institució pública de recerca i d’educació superior en els àmbits de l’enginyeria, l’arquitectura, les ciències i la tecnologia, i és una de les universitats politècniques líders d’Europa. Titula cada any uns 6.000 estudiants de grau i màster, i més de 500 doctors. És una de les universitats amb alt índex d’inserció laboral dels seus titulats: un 93% treballa i un 76% troba feina en menys de tres mesos.

La UPC és una universitat molt ben posicionada en els principals rànquings internacionals. Destaca entre les 100 millors del món i és la 1a de l’estat en el camp de l’Enginyeria (QS World University Rankings by Subject  i Best Global University Ranking-US News) i, entre altres bons resultats, es col·loca entre les 25 millors del món i líder estatal en disciplines com l’Arquitectura i l’Enginyeria Civil (QS WUR by Subject). D’altra banda, és la primera universitat de l’Estat en projectes finançats a través del programa Horizon 2020.

Mitjançant el Centre d’innovació i Tecnologia (CIT UPC), la UPC promou i comercialitza la transferència de tecnologia que genera cap a empreses i entitats.

Barcelona Tech City és una associació privada sense ànim de lucre creada per emprenedors que representa a més de 1.000 empreses del sector digital i tecnològic de Barcelona. Col·labora amb startups, empreses, universitats, escoles de negoci, inversors i administracions públiques, amb l’objectiu de consolidar Barcelona com un hub tecnològic internacional i promoure la innovació.

L’associació està creant un Campus Urbà Tecnològic que inclou diferents espais: Pier01, un hub tecnològic de referència a Europa; Pier 03, un hub especialitzat en blockchain; El Palauet, un espai de trobada social per a l’ecosistema; així com Canòdrom de Península, centrat en videojocs i indústries digitals.

Vols ser membre de Barcelona Tech City?
Més info