Barcelona Tech City impulsa dos nous ‘piers’ dels sectors de la salut i la mobilitat amb el suport d’ACCIÓ

• El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, i el president de Barcelona Tech City, Miguel Vicente, han signat aquest dilluns el conveni de col·laboració per posar en marxa aquests dos nous espais
  • ACCIÓ aportarà 275.000 euros a Barcelona Tech City fins al 2022 per tal d’impulsar els dos nous espais de l’Urban Tech Campus
  • Ja han començat les obres del Pier de salut, que s’ubicarà al número 26 de Via Laietana, edifici propietat de Nuñez i Navarro, i entrarà en funcionament a finals de l’any 2021 amb un espai de 6.000 m2

Barcelona, 14 de desembre de 2020.- El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, i el president de Barcelona Tech City, Miguel Vicente, han signat aquest dilluns un conveni de col·laboració que permetrà posar en marxa l’any 2022 dos nous espais dedicats a la mobilitat urbana i la salut. Es tracta de dos nous ‘piers’ que volen aglutinar startups, grans companyies, universitats, hospitals, acceleradores i agents de l’entorn amb l’objectiu de fer créixer aquests dos sectors estratègics de l’economia catalana i l’ecosistema de startups de Barcelona i Catalunya en el seu conjunt.

El primer dels nous ‘piers’, que donarà cabuda a l’ecosistema emprenedor i innovador en el sector de la salut, s’ubicarà a l’antiga seu del Departament de Polítiques Digitals, a la Via Laietana 26, i comptarà amb un espai de 6.000 m2. Ja han començat les obres de remodelació de l’edifici, propietat de Nuñez i Navarro, i la previsió és que estigui llest a finals del 2021.

Per al desenvolupament d’aquest Hub de Salut, Barcelona Tech City ja ha arribat a acords amb Catalonia Bio&Healthtech i amb l’Hospital de la Vall d’Hebron. El projecte compta amb el suport d’empreses que ja són partners de l’associació i l’objectiu és incorporar-hi també universitats i centres de recerca. Pel que fa a l’espai destinat a la mobilitat, encara no està tancada la seva ubicació.

L’acord contempla que ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement- aporti 275.000 euros fins al 2022 per tal que Barcelona Tech City pugui posar en marxa els dos nous espais, que s’emmarquen dins del projecte Urban Tech Campus d’aquesta entitat. Aquest projecte es basa en l’impuls a una xarxa d’espais que es configuren com a hubs d’innovació, especialitzats en sectors o tecnologies de gran potencial i que articulen al seu voltant agents de tot tipus, tant públics com privats.

El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha destacat la importància d’impulsar aquests dos nous piers, que “són un pas endavant de Catalunya en la seva aposta per la innovació i la tecnologia, més necessària que mai en el context actual”. “El coneixement, la creativitat i la innovació seran els eixos que ens permetran sortir de la crisi derivada de la Covid-19 i fer-ho més forts”, ha afirmat el conseller Tremosa. I ha situat la salut i la mobilitat com “dos dels sectors que determinaran com serà la Catalunya de les properes dècades, per la forta capacitat de tracció que tenen per a la resta de l’economia”.

De la seva banda, el conseller delegat d’ACCIÓ, Joan Romero, ha destacat que “el suport d’ACCIÓ a Barcelona Tech City per a la posada en marxa d’aquests dos nous espais s’emmarca dins les actuacions de l’agència per enfortir l’ecosistema de startups de Barcelona i Catalunya”. En aquest sentit, per Romero, projectes com aquests dos nous piershan de contribuir a accelerar la transformació digital i la incorporació de tecnologia disruptiva a sectors prioritaris de la indústria, així com augmentar el nombre de projectes de base tecnològica”.

El president de Barcelona Tech City, Miguel Vicente, ha afegit que “el rotund èxit i la importància que han adquirit el Pier01 i el Pier03 i el futur Pier 05 Fintech com a pols d’inversió internacional i talent, han demostrat que Barcelona té el potencial per ser el hub tecnològic i emprenedor més important del sud d’Europa. Amb el desenvolupament del projecte Urban Tech Campus, Barcelona Tech City segueix fent créixer aquest ecosistema en uns moments en què necessitarem més que mai enfocar l’economia cap a sectors que ens facin més competitius i ens permetin créixer”.

Pel CEO de Barcelona Tech City, Miquel Martí, “estem molt il·lusionats amb l’impuls que està agafant el projecte Urban Tech Campus. A través dels dos nous piers i dels nous projectes que vindran, podrem vertebrar el creixement, no només dels sectors de salut i mobilitat, sinó de tot l’esquema tecnològic de Catalunya”. “Comptar amb el suport estratègic, tècnic i en recursos d’una entitat com ACCIÓ ens permet seguir creixent amb molta solvència”, explica.

Actualment, Barcelona Tech City ja gestiona dos hubs d’innovació, el Pier01 i el Pier03 a la zona marítima de Barcelona, així com el club social El Palauet, al Passeig de Gràcia. Així mateix, ja té aprovades i a punt de començar les obres del Pier05, que s’erigirà com al hub fintech a la seu de la Borsa de Barcelona.

Cushman&Wakefield, corporate partner de Barcelona Tech City, ha assessorat en la cerca de nous espais i propietaris i ha estat clau per coordinar l’acord amb Núñez i Navarro.

L’ecosistema de startups a Catalunya

Segons dades d’ACCIÓ, a Catalunya hi ha actualment 1.500 startups (dades 2019), un 38% més que fa tres anys. Aquestes empreses ocupen 16.900 treballadors, un 19% dels quals són estrangers. Per sectors, les startups catalanes es dediquen sobretot a les TIC, l’oci i la salut, mentre que pel que fa a la tecnologia, el 64% de les empreses emergents catalanes treballen amb tecnologies vinculades a la indústria 4.0, sobretot en els camps del cloud computing, el big data, l’internet de les coses (IoT), la intel·ligència artificial i els sistemes integrats.

Vols ser membre de Barcelona Tech City?
Més info