Barcelona Tech City inaugura el Pier03, el seu nou hub tecnològic

Aquest nou hub replicarà la filosofia del Pier01 donant cabuda a un espai especialitzat en tecnologia Blockchain a més d’acollir a altres startups i empreses de l’ecosistema, així com a la seu del projecte pioner: Barcelona Civic Tech House.

Barcelona, 22 de maig de 2019.- Barcelona Tech City, associació que representa a més de 800 emprenedors, startups i empreses dels sectors digital i tecnològic barceloní, ha anunciat l’obertura del Pier03, un nou hub creat per donar cabuda a noves empreses que vulguin sumar-se a aquest nou projecte. Localitzat en l’edifici Els Porxos d’en Xifré a tres minuts del Pier01, aquest nou espai amb més de 3.500 m2 d’oficines i el futur projecte de terrassa verda de 2.500m2, comptarà la presència de més de 20 companyies i diferents agents de l’ecosistema, seguint la filosofia de l’actual hub de Barcelona Tech City.

“Comptar amb un nou Pier és la demostració de l’impacte que té el creixement de l’ecosistema tecnològic i digital de Barcelona i la consolidació com a focus de negocis i inversió en aquest sector; això permet ampliar la capacitat de l’ecosistema de gestionar noves sinergies i espais i impactar positivament en el desenvolupament de projectes per als membres. Les diferents empreses i organitzacions que formen part del Pier03 garanteixen la transversalitat de l’impacte dels negocis digitals i tecnològics de Barcelona”, assegura Miguel Vicente, president de Barcelona Tech City.

L’obertura del Pier03 respon a l’estratègia de creixement de l’Associació, a través de l’el seu projecte Barcelona Tech City Campus, l’objectiu del qual és consolidar diferents espais enfocats en tecnologies de gran potencial per a la ciutat.

“Barcelona Tech City es va crear, entre altres raons, per a contribuir des de la perspectiva privada a alinear a tots els agents de l’ecosistema per a aconseguir que Barcelona jugui en la lliga mundial de les ciutats tecnològiques. Barcelona està ara ben posicionada, ja que es troba entre els 30 ‘hubs’ tecnològics més importants a escala internacional. Incorporar el Pier03 ens permet reforçar l’estratègia de projecte de ciutat que promovem des de l’Associació”, destaca Miquel Martí, CEO de Barcelona Tech City.

El Pier03 expandeix el projecte de Campus Tecnològic que està creat Barcelona Tech City, un projecte que, per mitjà de nous emplaçaments, potència el funcionament de l’ecosistema tecnològic i digital de la ciutat de manera transversal en tots els sectors. Actualment compta amb Pier01, reconegut per Forbes com un dels 6 hubs més innovadors del món; i també incorpora Canòdrom, el hub de Peninsula, partner estratègic de l’Associació, enfocat en videojocs i indústries creatives.

Creada per emprenedors d’èxit, Barcelona Tech City és una associació privada sense ànim de lucre que representa a més de 800 empreses dels sectors digital i tecnològic amb base en Barcelona, col·laborant amb els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona: emprenedors, startups, pimes, corporacions, universitats, escoles de negoci, organitzacions públiques i privades, signatures de consultoria i inversors. Els principals objectius són consolidar la ciutat com hub tecnològic internacional i potenciar la innovació entre els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona, que ocupa a 30.000 professionals.

Barcelona Tech City va posar en marxa en 2016 el projecte Pier01 amb l’objectiu de convertir-se en un espai tecnològic de referència a Europa. Situat a Palau de Mar (La Barceloneta), en les seves gairebé 11.000 metres quadrats, agrupa 100 empreses i startups amb més de 1.000 professionals i ha estat reconegut per Forbes com un dels sis hubs més innovadors del món. Actualment Barcelona Tech City està treballant en la creació d’un Campus Urbà Tecnològic amb la incorporació de nous hubs, alguns especialitzats en tecnologies amb gran potencial com IA o Blockchain i altres enfocats en sectors com a mobilitat. Com a part d’aquesta iniciativa, s’ha incorporat Canódromo by Peninsula com hub de videojocs i indústries culturals.

www.barcelonatechcity.com

ANNEX PIER03

Un Hub de Blockchain

El hub de Blockchain tindrà una participació molt activa dins del Pier03, incloent nombroses startups i institucions enfocades en aquesta tecnologia transversal, una de les innovacions més disruptivas des de la invenció d’Internet, on la tecnologia pot generar confiança i transparència de manera completament descentralitzada.

“Vivim en un moment especial en la història, Blockchain pot transformar radicalment el panorama dels negocis de totes les indústries. La tecnologia, els models de negoci, la tracció entre indústries i la regulació, estan madurant simultàniament per a permetre l’aplicació pràctica en els pròxims anys. Per això des de Barcelona Tech City hem volgut aportar el nostre gra de sorra perquè la ciutat jugui un paper actiu en el desenvolupament una de les tecnologies que marcarà una part important de projectes tecnològics futurs.”, afegeix Miquel Martí, CEO de Barcelona Tech City.

Algunes de les empreses que faran part d’aquest hub especialitzat són:

Alastria

És una Associació sense ànim de lucre que fomenta l’economia digital basada en blockchain. Amb més de 160 empreses associades, forma part d’aquest nou hub. El seu objectiu és proveir a Espanya de la infraestructura blockchain bàsica que permeti que les transaccions sobre la xarxa tinguin validesa legal.

“Estem en un excel·lent moment perquè el desenvolupament de les tecnologies descentralitzades blockchain continuï creixent exponencialment al nostre país. A més, treballar de la mà de Barcelona Tech City com a Global Partner potenciant el nou Hub compleix amb clara efectivitat el nostre objectiu estratègic de projecció internacional. Conjuntament sumarem en coneixement, cultura emprenedora i innovació”, destaca Montse Guardia, Directora General de Alastria.

Caelum Labs

Aquesta startup aporta solucions basades en blockchain i s’especialitzen en identitat sobirana.

“Estem convençuts del potencial del hub de Blockchain com a referent de l’ecosistema de Barcelona. Serà un espai on compartir idees i coneixement al voltant de la tecnologia, a més de facilitar l’adopció de la tecnologia en molts projectes a través de la divulgació. És la peça clau per a posicionar Barcelona com referent a escala global del sector, fent possible l’atracció de nou talent i nous projectes”, comenta Sandra Cavero, CEO de Caelum Labs.

FlexiDAO

Utilitza la tecnologia Blockchain en el seu programari SPRING, que ajuda els detallistes d’energia a millorar la seva oferta d’energia verda en fer coincidir l’origen de la producció d’energia renovable amb el consum en temps real. “Creiem que estar en el centre de la ciutat tecnològica de Barcelona envoltat d’altres startups i emprenedors ens ajudarà a créixer com startup. Ens permetrà crear un entorn de treball motivador per al nostre equip i ens donarà l’oportunitat de conèixer a altres startups interessants. Estem molt emocionats de ser part d’aquesta comunitat”, destaca Simone Accornero, CEO de FlexiDAO.

Unison

És el nou model de gestió de drets d’autor per a la indústria musical a través de Blochckain. La companyia de creació barcelonina gestiona copyrights de forma transparent i eficaç.
“Per a nosaltres és important estar en l’epicentre del desenvolupament tecnològic i de l’ecosistema de startups de Barcelona. Les sinergies entre les empreses presents són de gran valor i, en el cas concret del nou hub de Blockchain, ens permet estar en la primera línia del desenvolupament d’aquesta nova tecnologia. Com a usuaris d’aquesta tecnologia, això ens ofereix un clar avantatge competitiu i de coneixement de sector. A més, les instal·lacions i la seva localització són immillorables”, destaca Jordi Puy, CEO Unison.

Herotoken

Aquesta companyia usa la tecnologia blockchain per a obrir l’actual obstacle a la prosperitat econòmica de milers de milions de persones. “Unir-nos al hub de Barcelona Tech City Blockchain va ser alguna cosa que estàvem molt interessats a fer. Després de buscar a tot el món la millor ciutat per a desenvolupar la plataforma, aterrem a Barcelona a causa de l’increïble talent tecnològic que posseeix la ciutat i l’oportunitat d’establir xarxes, i col·laborar amb altres emprenedors i experts en innovació. Ser part del centre ens brinda l’oportunitat de mantenir l’enllaç amb altres persones que comparteixen el nivell de passió i diligència que ja és prominent dins del nostre propi equip”, comenta Rob Spitz, cap de premsa de HeroToken.

IOVlabs

Crea plataformes de baix cost, altament segures i fàcils d’usar per a la nova economia global aprofitant els beneficis de Bitcoin amb un conjunt d’eines per a crear i protegir el creixement, estem plantant les llavors per a la llibertat financera global. “Ara tots tenen l’oportunitat de participar en una nova economia per a la nostra nova era d’Internet. Per això ho diem la Internet del valor”. Assegura Alejandro Narancio, CEO de IOVlabs.

BetterChain

És un laboratori per a la innovació en la cadena de subministrament de recursos naturals, que se centra en l’impacte de l’extracció de matèries primeres en les comunitats i els ecosistemes, fent ús de la tecnologia blockchain. “Unir-nos al hub és una oportunitat per a connectar amb altres persones que tenen una passió similar pel potencial de la tecnologia per a transformar positivament el nostre món”, Benjamin Clair, fundador de Better Chain.

Obyte

S’enfoca a estimular l’adopció popular de DLT (Distributed Ledger Technology) entre els desenvolupadors, els estudiants i la pròxima generació d’empresaris que busquen usar DLT per a crear la pròxima ona de negocis disruptivos. “Estem molt emocionats de fer part del hub de blockchain perquè volem involucrar-nos en la comunitat local d’aquesta ciutat innovadora. La comunitat és part fonamental de qualsevol projecte DTL i aquest hub ens dóna aquesta oportunitat. També podrem aprendre d’altres companyies del mateix sector, compartir i col·laborar per a trobar casos d’ús pràctics reals per a aquesta increïble tecnologia”, Luke Angell, Director d’Associacions, Obyte.

Pier03, hub transversal

Dins d’aquest emplaçament també es donaran cita diferents actors de l’ecosistema digital i tecnològic de la ciutat, la qual cosa fa de Pier03 un punt de trobada d’innovació, creixement i aprenentatge. Aquest estarà format per altres organitzacions entre les quals es troben:

Tiendeo

El portal d’ofertes i catàlegs online geolocalizados, que s’ha consagrat com a emblemàtic per l’ecosistema tecnològic, ha ampliat la seva seu amb un espai en el Pier03 per a allotjar el seu equip comercial i mantindrà les seves oficines centrals en Pier01. “Barcelona Tech City està fent una gran labor de divulgació del nostre treball, donant veu a l’emprenedoria a Barcelona que cada vegada s’està fent més forta. Empreses com la nostra, Tiendeo, tenim la sort d’estar creixent exponencialment i Barcelona Tech City ens acompanya en aquesta marxa i el nou hub és prova d’això. Barcelona Tech City pot enorgullir-se de liderar el boom que està vivint aquest ecosistema en una de les capitals tecnològiques de referència a nivell mundial”, Eva Martín, CEO i Cofundadora de Tiendeo.

Grup VIKO

Aquest grup d’empreses especialitzades en màrqueting digital, format per les agències Elogia, iBrands, Tandem UP; les tecnologies Mittum i Moose, i el mitjà digital Màrqueting4ecommerce, es traslladarà al hub amb una oficina de 426 m2.
“La pròpia naturalesa del Grup VIKO fa que ja estiguem molt interconnectats amb l’ecosistema tecnològic de Barcelona, però el fet de traslladar-nos per a estar físicament dins de l’entorn que ha creat Barcelona Tech City, sens dubte, és una gran oportunitat per a estrènyer aquestes relacions i contribuir a desenvolupar Barcelona com un dels principals hub tecnològics d’Europa”, Rubén Ferreiro, el CEO del grup VIKO.

The Valley

És un hub que converteix el coneixement digital en oportunitats per a persones i organitzacions a través d’un ecosistema format per diferents unitats de servei. The Valley Digital Business School, que forma a professionals en els seus Masters i programes i ajuda a empreses amb la capacitació in-company; el headhunter especialitzat en perfils digitals, The Valley Talent; un entorn col·laboratiu per a startups digitals; un espai d’innovació, The Plau, i una consultora que acompanya a empreses que vulguin transformar el seu negoci a través de la innovació.

“Barcelona Tech City i The Valley comparteixen el propòsit de convertir tecnologia en negoci mitjançant el coneixement i la interacció dels actors de l’ecosistema digital. És una simbiosi perfecta”, Arantxa Sasiambarrena, CEO de The Valley.

MYPOPPINS

És un marketplace de serveis de neteja de la llar, l’objectiu de la qual és digitalitzar i donar transparència a un mercat tradicionalment offline. Compta amb oficines a Barcelona, Mèxic i actualment compta amb un servei especial per a empreses. “Per a nosaltres és molt estratègic seguir connectats dins de l’ecosistema del Barcelona Tech City. Al final, poder formar part d’aquest nou hub ens permet tenir un espai propi on créixer els pròxims 2 anys i consolidar-nos com una empresa internacional i podent mantenir tots els contactes que ens ofereix l’associació”, Aleix de Castellar, CEO de MyPoppins

Damm

Damm és una multinacional present actualment en més de 120 països, un dels principals líders en alimentació i begudes, amb presència en els sectors de logística i distribució. Immersa des de fa tres anys en un projecte de Transformació Digital transversal a tota l’organització, Damm és main partner de Barcelona Tech City. A través d’aquesta col·laboració, la companyia manté el seu suport a la consolidació de Barcelona com hub tecnològic internacional, fomentant el desenvolupament del sector digital i tecnològic de la ciutat.

Recentment, Damm ha inaugurat el espai Estrella Damm Pier01 i ara compta amb el seu propi córner en el Pier03. “En Damm mantenim un fort compromís amb la innovació tecnològica i la digitalització. Aquest nou espai en el Pier03 servirà a Damm per a estar encara més prop d’aquest ecosistema digital i compartir sinergies al voltant de Blockchain, aquesta tecnologia que, sens dubte, és una oportunitat per a empreses com la nostra”, afirma Laura Gil, directora de Transformació Digital de Damm.

La Famiglia

És una consultora tecnològica enfocada al manteniment, suport i assessorament tecnològic d’empreses. En la Famiglia s’encarreguen de gestionar les incidències, projectes o proveïdors dels seus clients siguin o no relacionats amb el món tecnològic.

“La Famiglia com corporate partner de Barcelona Tech City i proveïdor tecnològic d’alguns dels associats acaba d’instal·lar-se en el Pier 03 com a part de la seva estratègia enfocada al suport informàtic així com al suport diari de les tecnologies existents en empreses de l’associació o espais associats”, assegura Raúl Rodríguez, CEO de la Famiglia.

NOVARTIS: Life science hub

La casa de les neurociencias, denominada Neurohouse, estarà situada en el life science hub de Barcelona Tech City i es convertirà en el primer espai físic de trobada i interacció sobre neurologia a Espanya i Europa, que permetrà continuar liderant el canvi, per a atreure talent i, sobretot, per a continuar innovant. Aquest espai, de 250 m2, proporcionarà als professionals sanitaris espais de creació, diàleg i treball col·laboratiu que permetin avançar i millorar en l’abordatge i atenció de les persones amb malalties neurodegeneratives.

“En Novartis creiem fermament que la medicina, la innovació i la tecnologia sumen. Per aquest motiu, volem reimaginar les neurociencias i transformar la medicina del futur en un entorn en el qual la tecnologia i la medicina convergeixin, per a explotar el potencial que el món digital ofereix en benefici de les persones”, explica Orlando Vergara, director de l’àrea de neurociencias de Novartis. A través de la col·laboració amb Barcelona Tech City, Novartis connectarà el talent local i internacional amb les empreses i continuarà col·laborant amb centres de recerca de prestigi internacional, startups de l’entorn de la salut i partners del món acadèmic.

Vols ser membre de Barcelona Tech City?
Més info