#BCNTECH4WOMEN, l’aposta de Barcelona Tech City perquè el sector tecnològic lideri a nivell mundial la igualtat de gènere

Amb aquesta iniciativa l’Associació es presenta com a punt d’unió en l’ecosistema emprenedor de Barcelona i manifesta el seu compromís per potenciar la igualtat d’oportunitats en el sector tecnològic en suport al 5è objectiu de desenvolupament sostenible de l’ONU.

Barcelona, 7 de març de 2018. Barcelona Tech City, l’associació que aglutina emprenedors i empreses emergents dels sectors digital i tecnològic barcelonins, prepara la iniciativa #BCNTECH4WOMEN, a la qual espera sumar més organitzacions i empreses, per convertir Barcelona en un referent internacional en la igualtat de gènere al sector tecnològic. S’està treballant en l’elaboració d’un gran mapa de la situació de la dona en el sector tecnològic, identificant els actors locals i internacionals que participen en el compromís per la igualtat.

«Si primer va ser situar Barcelona com a hub tecnològic, ara iniciem un segon repte: treballar per la igualtat d’oportunitats en el sector tecnològic. És un projecte de ciutat que busca ser un referent global en el compromís per la igualtat d’oportunitats en l’àmbit de les noves tecnologies», explica Helena Torras, fundadora de B-Wom i membre de la Junta Directiva de Barcelona Tech City, que està liderant el projecte #BCNTECH4WOMEN.

A través del projecte, Barcelona Tech City durà a terme un estudi centrant-se en l’anàlisi sectorial, el qual inclourà empreses emergents liderades per dones o amb almenys una dona en l’equip fundador, capital de risc que s’hagi invertit en empreses liderades per dones, i empreses del sector que incorporin la igualtat de gènere als seus consells d’administració.

«Atès que la revolució tecnològica que estem experimentant està transformant la societat en què vivim, des de Barcelona Tech City pretenem que la tecnologia sigui també bandera en la resolució dels grans reptes pendents, com és la igualtat de gènere», destaca Miguel Vicente, president de Barcelona Tech City.

Aquestes són només algunes de les iniciatives que es duran a terme. També es crearan formacions i altres accions perquè el moviment no només sigui l’evidència d’una situació, sinó que compti amb les eines per generar un canvi real en aquest sector. Els resultats d’aquestes accions i altres de semblants es presentaran en un esdeveniment que tindrà lloc els propers mesos.

Amb aquesta iniciativa, Barcelona Tech City veu l’oportunitat de ser el punt d’unió de l’ecosistema emprenedor de la ciutat en la igualtat de gènere i en col·laboració amb altres associacions que ja tenen una missió en aquest sentit.

Objectiu de l’ONU: igualtat de gènere

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides (ODS) són fruit de l’acord assolit pels estats membres de les Nacions Unides el 2015. Es componen d’una Declaració, 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible i 169 metes que els estats membres han convingut en tractar d’aconseguir per al 2030.

L’objectiu número 5 és el de la igualtat de gènere, que té com a missió acabar amb totes les formes de discriminació contra dones i nenes, entès com un dret humà bàsic i crucial per accelerar el desenvolupament sostenible. Per a l’ONU, donar poder a les dones i les nenes té un efecte multiplicador i ajuda a promoure el creixement econòmic i el desenvolupament a nivell mundial.

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible es recolzaran en aquests assoliments per garantir la fi de la discriminació a dones i nenes a tot el món. En algunes regions encara hi ha grans desigualtats en el mercat del treball, on a algunes dones se’ls ha negat sistemàticament l’accés igualitari a l’ocupació.

Encara que actualment moltes dones ocupen càrrecs públics, segons es recull en els Objectius de Desenvolupament Sostenible, encoratjar més dones perquè es converteixin en líders en totes les regions ajudarà a enfortir les polítiques i les lleis orientades a aconseguir una major igualtat entre els gèneres. En aquest 5è objectiu es recomana millorar l’ús de la tecnologia facilitadora, en particular les tecnologies de la informació i les comunicacions, per promoure l’apoderament de la dona.

Barcelona,​hub tecnològic internacional

Creada per emprenedors d’èxit, Barcelona Tech City és una associació que representa més de 600 empreses dels sectors digital i tecnològic amb base a Barcelona. Els seus principals objectius són consolidar la ciutat com a hub tecnològic internacional i potenciar la innovació entre els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona. L’Associació ha mobilitzat més de 1.200 milions d’euros en els últims 12 mesos i dona ocupació a 30.000 professionals, contribuint a situar la ciutat com a referent en l’escena tecnològica internacional.

El tercer informe anual sobre el panorama tecnològic a Europa del fons d’inversió Atomico situa Barcelona en la quarta posició en el rànquing dels 10 hubs de la Unió Europea tecnològics per nombre d’empreses emergents, i en la tercera ciutat preferida pels emprenedors per crear empreses emergents. En aquest mateix informe, Barcelona ocupa també el cinquè lloc en el rànquing de ciutats europees per inversió rebuda.

Des de Barcelona Tech City s’aposta pel foment de l’emprenedoria, la connexió amb el talent d’escoles i universitats, i la creació d’un marc adequat legal, fiscal i financer per a la creació i consolidació de projectes tecnològics i digitals. Per aconseguir-ho treballa juntament amb emprenedors, empreses emergents, inversors, grans empreses, incubadores, acceleradores, universitats, escoles de negocis, mitjans de comunicació i altres agents de l’ecosistema.

El 2016 l’Associació va posar en marxa el projecte Pier01, amb l’objectiu que esdevingués un espai tecnològic de referència a Europa. Situat al Palau de Mar, a la Barceloneta, en els seus gairebé 11.000 metres quadrats agrupa 100 empreses, emergents i consolidades, amb més de 1.200 professionals.

Un any després de la seva inauguració s’ha completat el projecte de Pier01, en el qual s’ha seguit la filosofia d’incorporació d’empreses emergents i emprenedors, a més de proposar un espai de trobada d’empreses emergents amb el sector empresarial tradicional i corporatiu, amb la finalitat última de facilitar l’acostament entre tots dos entorns.

Actualment Barcelona Tech City està treballant per a l’ampliació del hub, amb la incorporació de nous emplaçaments i partners per crear un Campus d’Emprenedoria Tecnològic que inclogui diferents àmbits com blockchain, ciències de la vida i videojocs, entre d’altres.

Barcelona Tech City és una organització no lucrativa que té com a objectiu consolidar i potenciar els sectors tecnològic i digital de la ciutat, que han mobilitzat més de 1.200 milions d’euros en els últims 12 mesos i ocupen a 30.000 professionals, contribuint a situar Barcelona com a referent en l’escena tecnològica internacional. Per això treballa juntament amb emprenedors, empreses emergents, inversors, grans empreses, incubadores, acceleradores, universitats, escoles de negocis, mitjans de comunicació i altres agents de l’ecosistema ubicats a Barcelona.

L’associació compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i partners com la Mobile World Capital Barcelona, CaixaBank, SEAT, ESADE, EPSON, La Vanguardia, LetGo, Airbnb, Ymedia Vizeum, Gas Natural Fenosa o Telefónica Open Future, així com de grans marques com McCann-Ericsson o Rousaud Costas Duran, entre d’altres. Representa més de 600 empreses dels sectors tecnològic i digital de la ciutat.

El 2016 Barcelona Tech City va inaugurar Pier01, situat al Palau de Mar, per crear un dels hubs tecnològics més importants d’Europa. Pier01 acull més de 100 companyies, entre les quals hi ha empreses emergents o consolidades i altres iniciatives, com ara mVentures de Mobile World Capital Barcelona, Antai Venture Builders, Nuclio Venture Builders, BeMobile, Nuclio, Napptilus, BeRepublic, Byhours, Geenapp, Ikomobi, Iris, Holaluz, LetGo i Tiendeo, entre moltes altres.

www.barcelonatechcity.com

@bcntechcity

Vols ser membre de Barcelona Tech City?
Més info