Cushman & Wakefield s’uneix a Barcelona Tech City per consolidar la seva presència en l’ecosistema digital

Barcelona, 5 de novembre de 2018. – La consultora immobiliària Cushman & Wakefield i Barcelona Tech City, una associació privada sense ànim de lucre que representa més de 700 empreses dels sectors digital i tecnològic amb base a Barcelona, han signat un acord pel qual es converteixen en partners corporatius.

Cushman & Wakefield passa a formar part de Barcelona Tech City, una entitat que té entre els seus objectius consolidar la ciutat de Barcelona en l’àmbit tecnològic, fomentar l’emprenedoria i la connexió amb el talent de les escoles i les universitats, i afavorir un marc adequat per a la creació de projectes digitals.

Per a Cushman & Wakefield, l’acord amb l’entitat Barcelona Tech City vol dir acostar-se al ecosistema emprenedor barceloní per seguir accelerant el procés de transformació digital dins de la companyia i per estar a l’avantguarda dels principals avenços que puguin sorgir en l’àmbit del proptech.

Per a Cushman & Wakefield, la transformació digital és un pilar bàsic en el seu pla estratègic per als propers anys. Segons Javier Bernades, soci internacional i director de Business Space de Cushman & Wakefield, «la consultora està adaptant-se als canvis socials, culturals i empresarials nascuts per la irrupció del fenomen digital, i Barcelona Tech City és un referent a l’àmbit europeu en aquest procés de canvi».

Per a Miquel Martí, CEO de Barcelona Tech City, «el paper de les real estate convencionals serà vital perquè no es tracta només de llogar oficines sinó d’estar a prop de les empreses consolidades i les emergents. A més, la revolució que ve, coneguda amb el nom de proptech, impacta de ple en aquest tipus d’empreses. Per això és fonamental que estiguin implicats des del principi en la reinvenció d’aquestes línies de negoci».

Aposta per Barcelona

En els darrers cinc anys l’ecosistema de Barcelona ha evolucionat molt, fins a consolidar-se entre un dels més destacats a Europa. L’anunci recent de més de 30 empreses internacionals que hi instal·laran les seves oficines o centres d’innovació, com ara Siemens, Amazon, Facebook (a través de CCC), Microsoft, Oracle, Lidl, Nestlé, Media Markt, Moodle, Satellogic, N26, IGG, Scoot o Chartboost, han posat en relleu la importància de l’elecció de la ubicació. Barcelona s’ha convertit en una plaça de referència, no només de tecnologia i innovació, sinó també de talent, i compta amb els actius i els suports necessaris per ser atractiva com a destí per a empreses i talent internacional.

C&W, la consultora immobiliària de les empreses tecnològiques

Cushman & Wakefield s’ha situat al llarg dels últims anys com la consultora immobiliària especialitzada en assessorar empreses de l’entorn digital a Espanya. La consultora s’ha encarregat de gestionar a Madrid projectes com la nova seu de Huawei (21.000 m2 a Castellana Norte) o el lloguer de 17.000 m2 per a Ericsson al Millennium Business Park; a Barcelona s’ha encarregat de l’arribada de Schibsted (11.000 m2) i King (8.500 m2) a l’edifici del 22@ Ciutat de Granada 150, o d’assessorar en el lloguer de 4.700 m2 de Criteo a la Torre Mapfre, a més d’haver oferit diferents serveis immobiliaris a altres companyies com Sony, Oracle, Vodafone, Sage o Facebook, entre d’altres.

Sobre Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) és una firma global líder de serveis immobiliaris que ofereix un valor excepcional en posar en pràctica grans idees per a ocupants i propietaris del sector immobiliari. Cushman & Wakefield és una de les majors firmes de serveis immobiliaris, amb 48.000 empleats en aproximadament 400 oficines i 70 països. L’any 2017, l’empresa va obtenir 6.900 milions de dòlars d’ingressos gràcies a la seva oferta en serveis per a propietats, facility, project management, operacions de lloguer, capital markets, valoracions i altres serveis.

A Espanya, on Cushman & Wakefield té més de 27 anys d’experiència, la companyia abasta tota la geografia espanyola. Les seves seus estan ubicades a Madrid (Edificio Beatriz, José Ortega y Gasset, 29, 6è) i Barcelona (Passeig de Gràcia, 56, 7è), amb un equip multidisciplinari de 250 professionals. Per obtenir més informació, visiteu //www.cushmanwakefield.es o seguiu a @CushWakeSPAIN a Twitter

Sobre Barcelona Tech City – Pier01

Creada per emprenedors d’èxit, Barcelona Tech City és una associació privada sense ànim de lucre que representa més de 700 empreses dels sectors digital i tecnològic amb base a Barcelona, col·laborant amb els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona: emprenedors, empreses emergents, pimes, corporacions, universitats, escoles de negoci, organitzacions públiques i privades, entitats de consultoria i inversors. Els objectius principals són consolidar la ciutat com a hub tecnològic internacional i potenciar la innovació entre els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona, que ocupa 30.000 professionals.

L’Associació va posar en marxa el 2016 el projecte Pier01 amb l’objectiu d’esdevenir un espai tecnològic de referència a Europa. Situat al Palau de Mar, a la Barceloneta, en els seus gairebé 11.000 metres quadrats agrupa 100 empreses, emergents i consolidades, amb més de 1.000 professionals. Actualment ja s’ha completat el projecte del Pier01, en el qual s’ha seguit la filosofia d’incorporació d’empreses emergents i emprenedors, a més de proposar un espai de trobada d’aquestes empreses amb el sector empresarial tradicional i corporatiu, amb la finalitat última de facilitar l’acostament entre tots dos entorns.

Vols ser membre de Barcelona Tech City?
Més info