La companyia farmacèutica Ferrer s’uneix a l’associació Barcelona Tech City per impulsar la innovació en el sector farmacèutic

• Les dues entitats han signat un acord que converteix la farmacèutica en global partner i membre de l’Advisory Board de l’Associació.

Barcelona, 5 de febrer de 2019. Amb l’objectiu de potenciar la innovació en la indústria farmacèutica, Ferrer ha signat un acord amb Barcelona Tech City, una associació que aglutina més de 800 empreses consolidades i start-ups de l’àmbit digital i tecnològic de Barcelona.

Després de la signatura de l’acord, Ferrer es converteix en global partner de l’Associació, unint-se així a un important grup de companyies clau per a l’ecosistema tecnològic i innovador de Barcelona, i donant un pas més en la seva aposta per la transformació digital i el canvi cultural. Aquest conveni també atorga a Ferrer l’avantatge de ser membre de l’Advisory Board, que li permetrà assessorar i donar suport a l’Associació en el seu creixement i consolidació internacional com a hub tecnològic i d’innovació digital també en el sector farmacèutic.

Barcelona Tech City és una associació que representa més de 800 empreses dels sectors digital i tecnològic amb base a Barcelona, i compta amb el Pier01, un dels hubs més innovadors en l’àmbit internacional. Els seus objectius principals són consolidar la ciutat com a hub tecnològic internacional i potenciar la innovació entre els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona. A més, l’Associació està connectant el talent digital amb les empreses, atraient companyies i inversions internacionals i associant-se amb actors clau de la indústria i l’Administració pública per donar suport i fer créixer tot l’ecosistema. Aquest acord suposa per a Ferrer una oportunitat única per accedir a l’ecosistema emprenedor barceloní i continuar amb el procés d’innovació i digitalització que està experimentant.

«Durant el 2019, passarem del disseny d’estratègies genèriques a la implementació de roadmaps específics, que afectaran tant a l’automatització dels processos com a l’impuls de la innovació, i a l’establiment de nous models de negoci que ens donin un avantatge competitiu. Per aquest motiu, ens satisfà que Barcelona Tech City pugui ser part d’aquesta evolució, donant-nos suport en la promoció d’algunes iniciatives, principalment en l’àmbit tecnològic i digital», explica Mario Rovirosa, CEO de Ferrer España.

Ferrer també podrà contactar amb tots els agents que formen part de la xarxa empresarial de l’Associació, de manera que puguin aprendre els uns dels altres i compartir experiències. Si bé els partners provenen de diversos sectors, igual que Ferrer, són empreses que han entès que, actualment, una de les claus per innovar és acostar-se al talent emprenedor.

D’aquesta manera, Ferrer s’uneix a les companyies que contribuiran activament a consolidar l’ecosistema digital i innovador de Barcelona aquest 2019. Per a Barcelona Tech City, comptar amb Ferrer és un pas important per contribuir a l’acostament del sector tecnològic representat per l’Associació a un dels sectors amb més potencial de l’ecosistema tech basat a la ciutat.

«La indústria farmacèutica té en el seu ADN la innovació i l’R+D constant per aconseguir l’excel·lència en els seus productes. La incorporació de Ferrer com a global partner de Barcelona Tech City suposa un nou punt de trobada que ens portarà a noves maneres de desenvolupar l’R+D+I en el sector farmacèutic amb l’ús de tecnologies —la intel·ligència artificial, el blockchain, la robòtica, la impressió 3D o el 5G— per a l’obtenció de nous productes o serveis i noves maneres de millorar l’eficiència operativa i de desenvolupament de projectes i per a la recerca de nous models de negoci. Comptar amb Ferrer a més ens permetrà disposar de nous espais de trobada amb els nostres partners, molts dels quals estan molt interessats en el potencial que ofereix el sector de les ciències de la vida», destaca Miquel Martí, CEO de Barcelona Tech City.

Barcelona Tech City ha dissenyat una estratègia de creixement i està treballant per crear el Barcelona Tech City Campus, que inclogui, a més d’espais amb filosofia d’activitat transversal com la del Pier01, altres d’especialitzats en àrees d’activitat com blockchain, àmbit social, ciències de la vida, indústries culturals i 5G, entre d’altres. Aquest campus urbà, que estarà distribuït per la ciutat, representarà també una evolució del conjunt de l’ecosistema.

Creada per emprenedors d’èxit, Barcelona Tech City és una associació privada sense ànim de lucre que representa més de 800 empreses dels sectors digital i tecnològic amb base a Barcelona, col·laborant amb els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona: emprenedors, empreses emergents, pimes, corporacions, universitats, escoles de negoci, organitzacions públiques i privades, entitats de consultoria i inversors. Els objectius principals són consolidar la ciutat com a hub tecnològic internacional i potenciar la innovació entre els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona, que ocupa 30.000 professionals.

L’Associació va posar en marxa el 2016 el projecte Pier01 amb l’objectiu d’esdevenir un espai tecnològic de referència a Europa. Situat al Palau de Mar, a la Barceloneta, en els seus gairebé 11.000 metres quadrats agrupa 100 empreses, emergents i consolidades, amb més de 1.000 professionals. Actualment ja s’ha completat el projecte del Pier01, en el qual s’ha seguit la filosofia d’incorporació d’empreses emergents i emprenedors, a més de proposar un espai de trobada d’aquestes empreses amb el sector empresarial tradicional i corporatiu, amb la finalitat última de facilitar l’acostament entre tots dos entorns. www.barcelonatechcity.com

Ferrer, making people better

Fundada el 1959, Ferrer és una empresa farmacèutica privada amb seu a Barcelona i integració vertical des de la R+D a la distribució. Té presència en més de 110 països, amb 19 filials internacionals. La seva activitat es desenvolupa en els sectors de farmàcia, salut, química fina i alimentació, àrees clau per contribuir a la millora de la salut i la qualitat de vida de les persones.

Ferrer ha apostat, des de la seva creació, per potenciar la recerca i el desenvolupament de medicaments innovadors, així com per aconseguir una sòlida estructura industrial. El portafoli de Ferrer, amb una àmplia cobertura de l’espectre sanitari, inclou medicaments de prescripció, productes hospitalaris, diagnòstic molecular, OTC i l’autocura de la salut. www.ferrer.com

Vols ser membre de Barcelona Tech City?
Més info