La transparència i la seguretat en el sector immobiliari seran clau per a superar la barrera digital

• Carlos Pierre, CEO i fundador de Badi; Albert Bosch, CEO i fundador d’Housfy; i Anna Gener, CEO de Savills Aguirre Newman a Barcelona, amb la participació de Miquel Martí, CEO de Barcelona Tech City, van encapçalar un acte que va bastir ponts entre el sector immobiliari tradicional i les Proptech.
  • El debat va girar al voltant de l’aposta per la transparència per a trencar la barrera digital en el sector immobiliari.
  • Durant l’acte es va anunciar també la creació d’un grup de treball Proptech format per Badi, Housfy i Savills Aguirre Newman, entre altres companyies, i encapçalat per Barcelona Tech City.

Barcelona, 12 de febrer de 2020. Badi, l’app líder en lloguer d’habitacions a llarg termini, i Housfy, la immobiliària digital líder en compravenda d’immobles, van reunir dimarts passat 11 de febrer en l’Espai Estrella Damm del Pier01, hub de Barcelona Tech City, a més de 60 directius de les principals companyies immobiliàries d’Espanya en una taula rodona entorn de l’impacte de les Proptech en les grans ciutats.

Amb l’objectiu de bastir ponts de diàleg entre el sector immobiliari tradicional i les Proptech a Espanya, durant la trobada es van exposar diferents qüestions per al futur del sector sent l’eficiència, la transparència, la seguretat en el lloguer i la compravenda d’habitatges els factors claus per a superar els reptes als quals s’enfronta el sector a Espanya.

Les principals conclusions que es van obtenir arran de la trobada van ser:
  • Més del 50% de la població viu en el 2% del territori, la qual cosa suposa un problema a l’hora d’aconseguir un model de ciutat sostenible. La gran tendència d’urbanització progressiva que s’està observant a nivell mundial suposa un gran repte urbanístic, immobiliari i de mobilitat on la tecnologia i en concret les Proptech es converteixen en l’aliat clau per a donar solució a aquests problemes.
  • L’aparició de noves maneres de conviure ha desembocat en nous models d’habitatge molt més flexibles, on la tecnologia i la intel·ligència artificial donen solució facilitant els canvis de residència en funció de les necessitats pròpies de cada individu així com de cada cicle vital.

• Els grans reptes de les Proptech en els pròxims anys són:
    • La Legislació és necessari incloure en les agendes del sector públic el pes específic de les Proptech per a establir una legislació que afavoreixi un mercat residencial sa i de més fàcil accés
    • La barrera digital encara existent on la confiança i la transparència són elements imprescindibles. Carlos Pierre, CEO i fundador de Badi, va posar de manifest la missió de la plataforma a oferir la millor experiència de lloguer “verificant les habitacions publicades i oferint un servei d’acompanyament als consumidors a través de solucions tecnològiques, per a guanyar en eficiència i donar confiança a l’usuari”. D’altra banda, Albert Bosch, CEO i fundador d’Housfy, creu que la millora en l’experiència d’usuari residirà en la manera en la qual el propietari embeni un habitatge: “Arribarà el dia en què comprem un pis online sense arribar a visitar-lo”

Carlos Pierre, CEO i Fundador de Badi, va agregar que “les Proptech tenen la responsabilitat d’oferir les eines necessàries per a garantir que el procés de lloguer d’un habitatge a través del canal online sigui transparent i eficient – tant en la transacció com en el pagament. La tecnologia ha permès dotar de la confiança necessària a un sector tradicionalment opac amb l’ús d’informació verificada assegurant, en el cas Badi, que les habitacions publicades siguin reals.”

Addicionalment, Albert Bosch, CEO i Fundador d’Housfy va afirmar: “El paradigma en el sector immobiliari està canviant i el seu paper és ensenyar als propietaris a vendre el seu habitatge de manera digital. Les immobiliàries que no s’adaptin desapareixeran. Les companyies immobiliàries líders de mercat en 2020 seran digitals”.

Per la seva part Miquel Martí, CEO de Barcelona Tech City, associació que representa més de 1.000 empreses dels sectors tecnològic i digital, destaca que “en l’ecosistema espanyol hi ha prop de 240 empreses que treballen en el sector del Proptech. Segons diversos informes, existeix la sensació general que l’ecosistema immobiliari comença a arribar a una fase consolidació. Part d’aquesta consolidació prové dels casos d’èxit com són Badi o Housfy i de la seva capacitat no sols de tancar rondes d’inversió cada vegada majors, sinó també que part d’aquest finançament provingui de fons internacionals. Aquest fet no pot passar inadvertit: gràcies als casos d’èxit, els fons de referència consideren a la ciutat de Barcelona una bona plaça per a buscar noves oportunitats d’inversió.”

En aquest sentit, el CEO de Barcelona Tech City ha comentat que l’Associació ha posat en marxa diferents grups de treball de diferents àrees. En aquest cas, el de Proptech és un dels més nombrosos i en el qual a més estan representats els diferents àmbits que estan destacant en el sector. “Nous models de negoci, nous tipus d’actius a gestionar, plataformes P2P, IoT, nous visuals, el big data i de tot el que està passant actualment en el sector sempre enfocat a una visió de futur. Això és part de l’aposta que l’associació Barcelona Tech City està fent per a ajudar i col·laborar en el creixement d’un sector que contribuirà de manera molt important en el canvi de com vivim a les ciutats”.

—————————————-

Sobre Badi
Badi és la plataforma líder de lloguer d’habitacions a llarg termini que permet a qualsevol persona publicar, trobar i reservar de manera segura habitacions des de qualsevol lloc del món. La plataforma vol construir una comunitat de ciutadans que creuen que trobar el seu lloc en la vida és tan important com trobar un lloc on viure. Des de Badi utilitzem la Intel·ligència Artificial per a proporcionar una solució més eficient i personalitzada a la necessitat d’accedir a l’habitatge en les grans ciutats.
Badi té com a objectiu desbloquejar totes les habitacions disponibles en el món per a respondre a les necessitats de la comunitat. Però, no sols donant accés a les millors ciutats per a viure, sinó que també proporcionant als seus usuaris les eines per a ajudar a simplificar el procés de cerca d’habitacions. Badi sap que una ciutat és tan gran com els seus ciutadans, així que a mesura que van creixent en grandària i població la plataforma aposta per crear formes sostenibles de convivència per a proporcionar una solució al creixement demogràfic.
Des del seu llançament, Badi ha aconseguit aixecar 45 milions de dòlars amb 5 rondes de finançament liderades per diferents fons d’inversió dels Estats Units, sent l’última de 30 milions de dòlars amb Goodwater Capital, la primera inversió d’aquest fons estatunidenc en una startup espanyola. Gràcies a això, la plataforma continua expandint-se i ja són més de 100 persones les que conformen un equip ple de talent: dissenyadors, científics, storytellers, creadors i executius que creuen fermament a transformar el mercat immobiliari i la forma en la qual convivim. Els objectius de Badi són: #1 Crear un producte atractiu per a l’usuari i simplificar la cerca d’un lloc on viure i sentir-se a casa.# 2 Crear una comunitat global. #3 Ajudar les ciutats a combatre els efectes del creixement demogràfic #4 Proporcionar a la nostra comunitat el poder de moure’s, traslladar-se i créixer personal i professionalment en qualsevol lloc del món.
Sobre Housfy
Housfy és la immobiliària digital líder en el sud d’Europa. La proptech, que opera a Espanya, Itàlia i Portugal, ha venut més de 3.000 habitatges des de la seva entrada en el mercat en 2017 i es troba entre les 5 agències que més venen a Espanya, tancant una mitjana de 8 transaccions al dia. Housfy permet a particulars vendre un habitatge guanyant més diners – sense comissions, per una quota fixa –, en 60 dies i amb el servei personalitzat d’un equip d’experts immobiliaris. El client pot estalviar per transacció fins a 20.000€ en comissions. Una agència a Espanya cobra un 5% en comissions mentre que Housfy ofereix al propietari una quota fixa de 3990€ (IVA inclòs).
A més, un altre dels beneficis que la plataforma li ofereix al propietari és tenir transparència i la informació precisa sobre el mercat immobiliari de compravenda, la qual cosa li permetrà fixar el millor preu de venda possible, conèixer millor totes les opcions que li ofereix el propi mercat i tenir tota la seguretat i el control del procés de compravenda d’inici a fi.
Housfy ha captat finançament per valor de més de 10 milions d’euros i entre els seus inversors es troben Seaya Ventures, DN Capital, Torch Capital i Cathay Capital. La companyia empra a més de 120 professionals en les seves oficines centrals en el districte tecnològic 22@ de Barcelona i recentment ha obert una oficina a Madrid.
Barcelona Tech City és una associació privada sense ànim de lucre creada per emprenedors que representa més de 1.000 empreses del sector digital i tecnològic de Barcelona. Col·labora amb startups, empreses, universitats, escoles de negoci, inversors i administracions públiques, amb l’objectiu de consolidar Barcelona com un hub tecnològic internacional i promoure la innovació.
L’Associació està creant un Campus Urbà Tecnològic que inclou diferents espais: Pier01, un hub tecnològic de referència a Europa;  Pier 03, un hub especialitzat en blockchain;  i Palauet I Barcelona Tech City, un espai de trobada social per a l’ecosistema, així com Canòdrom de Península, centrat en videojocs i indústries digitals.
Vols ser membre de Barcelona Tech City?
Més info