Nestlé i Barcelona Tech City impulsen la innovació i l’emprenedoria digital

• La companyia d’alimentació es converteix en Global Partner i s’integra en el Advisory Board de l’Associació.
  • L’acord permetrà a Nestlé Espanya explorar l’ecosistema de startups de Barcelona i identificar oportunitats de negoci.

Esplugues de Llobregat, 3 d’abril de 2019.— Nestlé i Barcelona Tech City, associació que agrupa a més de 800 empreses del sector digital i tecnològic, han decidit col·laborar amb l’objectiu de crear sinergies i potenciar l’ecosistema innovador. Així, el director general de Nestlé España, Jacques Reber, i el director general de Barcelona Tech City, Miquel Martí, han signat un acord amb la finalitat de fomentar la innovació, l’emprenedoria i la col·laboració amb startups.

D’aquesta manera, Nestlé es converteix en Global Partner de Barcelona Tech City i s’integra com a membre de l’Advisory Board de l’Associació. La companyia líder en alimentació assessorarà i donarà suport a la direcció de Barcelona Tech City en els àmbits que es considerin convenients per a assegurar el seu creixement i consolidació com hub d’innovació i emprenedoria digital. Per part seva, Barcelona Tech City assessorarà a Nestlé en la seva aproximació al món de les startups, amb l’objectiu d’abordar noves oportunitats d’aprenentatge i negoci.

“El món avança molt ràpid i estar prop dels players que estan disrupcionant les indústries i els diferents models de negoci és gairebé un imperatiu”, ha destacat Jacques Reber, director general de Nestlé España. Per a Nestlé, aquest acord permet “explorar l’ecosistema de *startups de Barcelona, valorar possibles col·laboracions de negoci i utilitzar aquesta relació per a reforçar el posicionament de la Companyia com a experts en eBusiness, així com promoure un canvi cultural i organitzatiu intern”, ha manifestat Reber.

Aquest acord de col·laboració suposa una nova aposta de Nestlé per Barcelona com hub de talent i digital i permet a la Companyia obrir-se a una nova forma d’innovar, més oberta i més enfocada en les necessitats del consumidor final.

“Per a l’ecosistema emprenedor és una gran notícia que Nestlé s’incorpori a Barcelona Tech City com a Global Partner. Aquest acord permetrà a la Companyia conèixer i connectar-se amb les idees i models de negoci més disruptivos i avançats de l’ecosistema de Barcelona. Per a l’ecosistema tecnològic suposa una excel·lent oportunitat d’acostament i col·laboració amb el primer grup alimentari del món”, ha comentat Miquel Martí, CEO de Barcelona Tech City.

Hub digital i tecnològic

En els últims anys, Barcelona s’està erigint com hub tecnològic i d’atracció de talent internacional, i Barcelona Tech City facilita l’entorn per a la interacció i desenvolupament de projectes que, amb una base digital però un enfocament multidisciplinari, repercuteixin en benefici de la ciutat.

L’Associació va posar en marxa en 2016 el projecte Pier01 amb l’objectiu de convertir-se en un espai tecnològic de referència a Europa, que alberga a més de 100 organitzacions i 1.000 treballadors. Actualment està treballant per a l’ampliació del hub, amb la incorporació de nous emplaçaments i partners per a crear un Campus Urbà Tecnològic.

Per part seva, Nestlé compta des de 2016, en les seves instal·lacions de Barcelona, amb serveis com el Global Digital Hub, la divisió global encarregada del desenvolupament, implementació i manteniment de les plataformes tècniques amb les quals la Companyia es comunica amb el consumidor a nivell mundial.

Així mateix, en 2017, Nestlé Purina, la divisió de menjar per a mascotes, va posar en marxa un centre de competència global centrat en comerç electrònic, Internet, xarxes socials i col·lectius clau com a veterinaris, mitjans de comunicació, ONG o consumidors, entre altres.

Recentment, s’han situat també en les oficines de Nestlé situades a Esplugues de Llobregat (Barcelona), el departament de tecnologia de la informació i la unitat de serveis digitals de la Companyia a nivell mundial. Així mateix, Nespresso compta amb el seu centre d’excel·lència especialitzat en comerç electrònic que dóna servei a nivell internacional.

Sobre Nestlé

Nestlé està present en 190 països de tot el món i compta amb 308.000 empleats, fermament compromesos amb el propòsit de Nestlé de millorar la qualitat de vida i contribuir a un futur més saludable. La seva oferta de productes i serveis cobreix les necessitats nutricionals de les persones i de les seves mascotes en totes les etapes de la vida.

A Espanya, Nestlé va instal·lar la seva primera fàbrica a La Penilla de Cayón (Cantàbria) al 1905. En l’actualitat, compta amb 10 centres de producció distribuïts en 5 Comunitats Autònomes. El 56% del total de la producció espanyola es destina a l’exportació, principalment a països d’Europa.

Amb una facturació de 1.930 milions d’euros i una plantilla mitjana de 4.130 persones al 2018, Nestlé lidera el mercat alimentari espanyol amb una àmplia gamma de productes: aliments infantils, lactis, xocolates, cafès i begudes a base de cereals, culinaris, cereals per a l’esmorzar, aigües minerals, especialitats de nutrició clínica i aliments per a mascotes.

Creada per emprenedors d’èxit, Barcelona Tech City és una associació privada sense ànim de lucre que representa a més de 800 empreses dels sectors digital i tecnològic amb base en Barcelona, ​​col·laborant amb els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona: emprenedors, startups, pimes, corporacions, universitats, escoles de negoci, organitzacions públiques i privades, signatures de consultoria i inversors. Els principals objectius són consolidar la ciutat com hub tecnològic internacional i potenciar la innovació entre els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona, ​​que ocupa a 30.000 professionals.

Barcelona Tech City va posar en marxa en 2016 el projecte Pier01 amb l’objectiu de convertir-se en un espai tecnològic de referència a Europa. Situat a Palau de Mar (La Barceloneta), en les seves gairebé 11.000 metres quadrats agrupa 100 empreses i startups amb més de 1.000 professionals. Actualment Barcelona Tech City està treballant per a l’ampliació del hub, amb la incorporació de nous emplaçaments i partners per a crear un Campus Urbà Tecnològic que inclogui diferents verticals com Blockchain, ciències de la vida i videojocs, entre altres. www.barcelonatechcity.com

Vols ser membre de Barcelona Tech City?
Més info