BME i Barcelona Tech City s’alien per a crear un hub fintech en la Borsa de Barcelona

• Bolsas y Mercados Españoles (BME) s’incorpora a Barcelona Tech City com a Global Partner
  • L’acord reforça el projecte campus amb la creació d’un Pier especialitzat en el sector fintech situat en l’edifici de la Borsa de Barcelona en ple Passeig de Gràcia
  • L’aliança pretén facilitar l’accés de les startupsals recursos dels mercats de capitals

BARCELONA. 20 de juliol de 2020. – BME s’ha incorporat com a Global Partner a Barcelona Tech City. L’aliança reforça l’aposta de Barcelona Tech City pel sector fintech de la mà de BME, que és un dels principals actors financers del mercat espanyol i europeu, en una mostra del seu suport pel teixit innovador del sector. L’acord contempla la creació del nou epicentre tecnològic i financer de la Ciutat Comtal. El nou Hub Fintech de Barcelona TechCity ocuparà inicialment uns 1.000 m² a més d’espais comuns de l’edifici de Passeig de Gràcia 19, propietat de la Generalitat de Catalunya, i es convertirà en el Pier 05 del Urban Tech Campus.

El Hub Fintech acollirà en el seu espai a companyies, emprenedors i inversors vinculats al sector financer i tecnològic. Serà un espai de treball per a startups, inversors, capital de risc, banca tradicional o asseguradores. L’objectiu és crear un entorn òptim per a dinamitzar i crear sinergies al llarg de tota la cadena de valor del sector. El Hub té també com a objectiu facilitar l’accés de les startups als diferents recursos dels mercats de capitals i així consolidar el seu creixement. BME posarà a la disposició de les empreses els seus coneixements i experiència per a fer-les créixer a través de les seves infraestructures de mercat, com la Borsa, el MAB o l’Entorn Pre-Mercat.

A causa de la situació sanitària, la incorporació del nou espai al Urban TechCampus està previst que s’activi en 2021.

En paraules de Javier Hernani, Conseller Delegat de BME, “aquesta aliança permet a BME estar més prop d’empreses ancorades en tendències i serveis de valor afegit disruptivo. Aquesta realitat amplia les opcions de BME d’incrementar el nombre d’empreses present en els seus mercats, participar de solucions tecnològiques útils per als seus fins de negoci i avaluar tecnologies que puguin incorporar-se a la seva gamma de serveis.  Complementa perfectament la nostra iniciativa per a startups de l’Entorn PreMercat. BME secunda que Barcelona es posicioni com un ecosistema líder en innovació i emprenedoria a nivell mundial i és una iniciativa que s’alinea perfectament amb els projectes innovadors i de hubs tecnològics del grup SIX, del qual ara formem part.

Per a Barcelona Tech City, comptar amb BME com a Global Partner és un pas important per a consolidar un sector fintech de referència i facilitar a totes les companyies de l’ecosistema l’accés a millors fonts de finançament. El president de Barcelona TechCity, Miguel Vicente, afirma que “l’acord amb BME ens ofereix l’oportunitat d’explorar noves alternatives de finançament per a nostres startups. El Pier05 és un pas important en la consolidació del projecte Urban Tech Campus de l’associació. La col·laboració amb BME ens ha de permetre treballar aspectes formatius que complementin l’actual oferta de la ciutat.”. Per part seva, Miquel Martí, CEO de l’associació, afegeix que “aquest projecte té el seu origen en un esdeveniment sobre fintechorganitzat pel Departament d’Economia de la Generalitat: és un exemple més de les sinergies entre actors i de la col·laboració públic-privada que considerem que és fonamental per al desenvolupament de Barcelona com hub tecnològic”.

En aquest sentit, Barcelona Tech City posarà a la disposició de les empreses i startups de l’ecosistema eines per a millorar la cultura financera necessària per a accedir al finançament dels mercats de capitals. Al mateix temps, facilitarà la interacció amb agents de potencial interès per a BME dins de l’àmbit dels membres de l’associació.

Sobre BME

BME és l’operador de tots els mercats de valors i sistemes financers del nostre país, cotitza en Borsa des de 2006 i forma part del Grup SIX. Des dels seus inicis, BME ha estat una referència en el sector tant en termes de solvència, com d’eficiència i rendibilitat.

BME ofereix una àmplia gamma de productes, serveis i sistemes de negociació assentats sobre una tecnologia estable i avançada de desenvolupament propi. També, accés als mercats globals a emissors, intermediaris i inversors tant a Espanya com a nivell internacional, comptant amb clients a Europa, Amèrica i Àfrica.

Una de les fortaleses de la nostra companyia es basa en la seva diversificació, que es plasma en la seva organització entorn de set àrees de negoci que ofereixen gran varietat de serveis al més alt nivell. Les àrees són: Renda Variable, Renda Fixa, Derivats, Clearing, Liquidació, Market Data i Serveis de Valor Afegit

Barcelona Tech City és una associació privada sense ànim de lucre que representa a més de 1.000 empreses dels sectors digital i tecnològic amb base en Barcelona, col·laborant amb els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona: emprenedors, startups, pimes, corporacions, universitats, escoles de negoci, organitzacions públiques i privades, signatures de consultoria i inversors.

Els principals objectius de l’associació són consolidar la ciutat com hub tecnològic internacional i potenciar la innovació entre els diferents agents que componen l’ecosistema emprenedor de Barcelona, que ocupa a més de 50.000 professionals. El projecte UrbanTech Campus de Barcelona Tech City està integrat en aquest moment per la seu en el Pier 01 a Palau de Mar; el Pier 03 en l’edifici Els Porxos d’en Xifré; i l’espai social Palauet.

Vols ser membre de Barcelona Tech City?
Més info